ایده هایی برای طراحی و چاپ کاتالوگ

فهرست مطالب

چاپ کاتالوگ با طراحی خوب و اصولی نقش بسیار مهمی در ایجاد یک تصویر جذاب از برند شما دارد. بدون طراحی کاتالوگ مناسب، پیشنهاد در بازاریابی شرکت شما احساس کمبود می شود و فروش شما کاهش می یابد.

همانطور که متخصصان بازاریابی می دانند، طراحی و چاپ کاتالوگ فقط استفاده از مجموعه ای از قالب های آماده نیست ، بلکه دانستن نحوه استفاده از آنها در عمل و زمان استفاده کردن از هر الگو است. برای یادگیری نحوه یافتن طرح های خلاقانه برای کاتالوگ محصولات خود، ادامه مطلب را بخوانید .

ایده های طراحی و چاپ کاتالوگ

چه بازی‌های ویدیویی موبایلی  طراحی کنید یا ماشین‌های صنعتی، قرار دادن کاتالوگ بصورت آنلاین راهی عالی برای جذب مشتریان جدید است.

انتشار بروشور با جزئیات محصولات یا خدمات شما نه تنها برای اطلاع رسانی درباره آنها خوب است، بلکه به مشتریان و سرمایه گذاران احتمالی شما کمک می کند تا چیزی در مورد برند شما بدانند

یک کاتالوگ با طراحی خوب مثل کارت ویزیت و شماره تلفن شما نیست، بلکه راهنمای آنچه شما ارائه می دهید نیز می باشد.

نکاتی برای طراحی و چاپ کاتالوگ

 

سادگی را حفظ کنید

 

اگر یک طراح گرافیک حرفه ای نیستید، می توانید متخصصان طراحی را پیدا کنید تا در چینش و طراحی به شما کمک کنند.

اما هیچ مشکلی وجود ندارد که یک طراحی به سادگی از تصاویر محصول، الگوهای کاتالوگ و عناصر از پیش ساخته شده برای کاتالوگ استفاده کند. اگر احساس خلاقیت ندارید، می‌توانید با استفاده از یک الگو و ابزارهای ساده مانند Word یا PowerPoint یک کاتالوگ برای محصولات خود ایجاد کنید .

شما می خواهید مشتری جذب کنید، نه خلق آثار هنری. اگر به یک بروشور کوتاه نیاز دارید، می توانید از قالب کاتالوگ از پیش ساخته شده استفاده کنید. و می توانید مقداری تغییرات اضافی به بروشور خود بدهید

نمونه کاتالوگ محصولات

توضیحات محصول خود را کوتاه و مختصر نگه بنویسید و سعی کنید چیزی که کاربر به دنیال آن است را به نمایش بگذارید.

در کاتالوگ محصولات جایی برای اضافه گویی وجود ندارد. برخی از قالب‌های طراحی فقط جعبه‌های کوچکی را برای متن ارائه می‌دهند، اما زمانی که مهارت‌های طراحی خلاقانه‌تری را به‌دست آورید (یا با افراد حرفه‌ای کار کنید)، یاد خواهید گرفت که چگونه از آنها به طور مؤثر استفاده کنید.

در هر صورت، شما نمی خواهید خواننده را با دریایی از متن غرق کنید. سعی کنید از استفاده از زبان تخصصی خودداری کنید، حتی اگر باعث می شود حرفه ای تر به نظر برسید – همه ایده های جدید باید برای افراد عادی توضیح داده شود تا به آنها کمک کند محتوای شما را درک کنند.

کاتالوگ آنلاین

در کاتالوگ آنلاین که معمولا بصورت PDF می باشد، می توانید به راحتی از لینک ها و پیوند ها استفاده کنید که این امر موجب دستری سریع کاربر می شود.

برای مثال لینک تماس با شما، صفحات اجتماعی و وب سایت، در کاتالوگ آنلاین می تواند باعث بهبود نرخ مشتریان شما شود

عناصر تعاملی مثال

نوع دیگری از متن که می توانید از آن استفاده کنید نقل قول است.

بیانیه ماموریت شما، نظرات جذاب در مورد شما، محصولات و خدمات شما می تواند کاتالوگ شما را زنده کند، به خصوص اگر عناصر گرافیکی هیجان انگیز زیادی در طراحی خود نداشته باشید.

یک حروف غیرمعمول در تضاد با فونت معمولی طرح، مطمئناً توجه خواننده را به خود جلب می کند. برای نشان دادن اینکه این یک نقل قول است،می توانید از کاراکتر های مختلفی استفاده کنید، مانند کادرها، شکل ها، علامت نقل قول و نام نویسنده. البته به خاطر داشته باشید که برای تایید شما از آنها اجازه بگیرید!

حرفه ای های واقعی همچنین می دانند که از چه سبک های فونت استفاده کنند. می‌توانید در جاهای دیگر درباره آنها بیشتر بخوانید، اما به طور کلی، دو نوع اصلی فونت وجود دارد – سریف (با میله‌ها و نقطه‌ها) و sans serif بدون چنین تزئیناتی.
نوع اول خواندن آسان‌تر است، اما نوع دوم مرور متن را بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر از sans-serif برای متن اصلی خود استفاده می کنید، باید از فونت های سریف برای عنوان یا عنوان استفاده کنید یا برعکس. فونت ها باید در کل محتوای شما یکسان و مشابه باشند.

 

از طراحی های خلاقانه استفاده کنید

نمونه چاپ کاتالوگ

در چاپ کاتالوگ، از ارائه هر چه بیشتر تصاویر از محصولات خود نترسید.

مشتریان شما می خواهند کار شما را قبل از پرداخت هزینه ارزیابی کنند. و اگر خدمات یا محصولات غیر فیزیکی ارائه می دهید، همیشه راه حل هایی وجود دارد که می توانید در کاتالوگ محصول قرار دهید.

برای مثال اگر مربی تناسب اندام هستید، می توانید از تصاویر قبل و بعد شاگرد های خود استفاده کنید و این بسته به دانش و خلاقیت شما متفاوت می باشد.

در بروشور خود، می‌توانید از تصاویر به روش‌های مختلفی استفاده کنید

در طراحی کاتالوگ خلاقیت های زیادی می تواند شکل بگیرید به همین علت می توان تصاویر محصولات را به روش های جذابی در کاتالوگ قرار داد.

همانطور که می دانید مردم تمایل دارند ابتدا روی تصاویر و سپس متن چاپ شده تمرکز کنند.

نمونه قالب کاتالوگ

اما عکس ها تنها نوع تصاویری نیستند که می توانید استفاده کنید. همچنین می توانید به تعداد دلخواه از تصاویر دیگر مانند قاب ها، نمادها، گرافیک های برداری و… استفاده کنید.

در این موارد سعی کنید نماد ها و خلاقیت های گرافیکی استفاده کنید که با نوع فه=عالیت و برند شما مطابقت داشته باشد.

 

از کنتراست و رنگ اصولی استفاده کنید

تصاویر یک راه عالی برای سازماندهی اطلاعات هستند، اما می توانید از رنگ ها نیز برای طراحی صفحات کاتلوگ استفاده کنید.

از رنگ های مشابه و متضاد برای ایجاد تقسیمات فضا یا بلوک هایی که با هم ترکیب می شوند استفاده می کند.

شما می توانید از رنگبندی های مختلف به عنوان جدا کننده و یا فضای آزاد استفاده کنید و آنها را با متن و تصاویر خود پر کنید.

همیشه می توانید از رنگ هایی که مناسب محصول، برند یا شرکت است استفاده کنید.

نمونه قالب کاتالوگ

همچنین می توانید از خطوط، منحنی ها و کادرها برای جلب توجه خوانندگان به مطالب مهم استفاده کنید.

خطوط یا مورب های نقطه چین یا زیگ زاگ می توانند یکنواختی را بشکنند و تصویری زیبا را فراهم کنند در حالی که صفحات متقارن با خطوط صاف می توانند تصویر دلپذیری از ثبات ایجاد کنند.

طبق معمول، همه چیز به طراحی کاتالوگ شما و الگو یا ایده ای که دنبال می کنید بستگی دارد. تصاویر پویاتر برای اینکه به خودی خود موثر باشند نیازی به اضافه‌های سبک کمیک زیادی ندارند.

شما می توانید هزاران کاتالوگ حرفه ای را در اینترنت ببنید و از آن ها ایده بگیرید، و با متخصصان چاپ به اشتراک بگذارید تا طرحی جال و مدرن برای چاپ کاتالوگ شما انتخاب شود.

در چاپ کاتالوگ این نکات را رعایت کنید

در چاپ کاتالوگ بخش‌هایی وجود دارد که هر بروشور باید حاوی آن‌ها باشد. صفحه اول باید دارای جذاب ترین تصویر، عنوان توصیفی و مختصر و شرح مختصری از مطالب باشد.

صفحه جلد کاتالوگ

کاتالوگ محصولات شما به فهرستی از مطالب نیاز دارد که تمام بخش ها و توضیحات پیشنهاد کسب و کار شما را فهرست کند. البته، اگر فقط چهار صفحه باشد، واقعاً نیازی به توضیح طولانی ندارد.

با این حال، باید شامل یک مقدمه باشد. اگر کاتالوگ محصولات شما برای افرادی است که هنوز برند، شرکت و وضعیت بازار شما را نمی‌شناسند، می‌توانید تا جایی که دوست دارید جزئیات را ارائه دهید. اگر قبلاً به شهرت رسیده اید، ممکن است بخواهید که با معرفی عناصر جدید پیشنهاد خود شروع کنید.

پشت جلد کاتالوگ محصول شما باید حاوی اطلاعات تماس نیز باشد – همچنین می‌توانید پیشنهادات جالبی را که می‌خواهید خواننده‌تان به خاطر بسپارد، درج کنید.

و در آخر می توانید برای مشاوره درباره طراحی و چاپ کاتالوگ با کارشناسان چاپ سورن در تماس باشید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *